Zestaw PG mata grzejna pod podjazdy 2m2

292,72 zł

Matec

Przewód stałooporowy spięty w matę gwarantującą prawidłowy układ źródła ciepła (przewody grzejnego) pod chronioną nawierzchnią podjazdu lub innego ciągu komunikacyjnego. Mata zasilana jednostronnie, sterowana osobnym regulatorem temperatury.   Więcej szczegółów

GMPD-20/300

Nazwa

Zestaw PG mata grzejna pod podjazdy 2m2


Symbol

GMPD-20/300




Opis

Przewód stałooporowy spięty w matę gwarantującą prawidłowy układ źródła ciepła (przewody grzejnego) pod chronioną nawierzchnią podjazdu lub innego ciągu komunikacyjnego. Mata zasilana jednostronnie, sterowana osobnym regulatorem temperatury.

Zastosowanie

Do zastosowań zewnętrznych pod nawierzchnią podjazdów lub innych ciągów komunikacyjnych jako element grzejny w systemach antyoblodzeniowych. Matę rozkłada się równolegle do osi podjazdu na całej jego szerokości lub w miejscach śladów kół pojazdów. Stosuje się pod nawierzchnie betonowe lub brukowe.

AKCESORIA (GMPD-20/300)
Przewód zasilający H05VV-F 3G1,5 5m

 


DANE HANDLOWE (GMPD-20/300)

Waga kompletu 1360 g
Wymiary opakowania 235x235x445 mm
Opakowanie jednostkowe karton w obwolucie


DANE TECHNICZNE (GMPD-20/300)

Napięcie zasilania 230 V
Moc jednostkowa 300 W/m2
Moc znamionowa 600 W
Stopień ochrony IP X7
Norma PN-IEC 60800:2011
PN-EN 60335-1:2004+A1:2005+A2:2008+A12:2008
PN-EN 60335-2-96:2005+A2:2009
ZN-CET-08:2013
Powierzchnia maty 2 m2
Długość przewodu zasilającego 5 m
Grubość przewodu 5,98 mm

 



Systemy Antyoblodzeniowe

Systemy antyoblodzeniowe MATEC to instalacje grzewcze stanowiące ochronę przed zamarzaniem rur wodociągowych oraz oblodzeniem rynien, ramp, podjazdów, schodów i innych ciągów komunikacyjnych narażonych na działania zimowych warunków atmosferycznych. Każdy z tych elementów wymaga indywidualnego podejścia i zastosowania najbardziej wydajnych i efektywnych dla danej grupy systemów ochrony przed zamarzaniem.

Projektując ochronę rynien przed zaleganiem śniegu i tworzeniem się niebezpiecznych sopli należy zastosować przewody grzejne o określonej mocy współpracujące z odpowiednio wykonanym systemem kontroli oblodzenia i sterowania. Ochrona szeroko rozumianych ciągów komunikacyjnych i ramp wymaga zastosowania konkretnych typów przewodów grzejnych gwarantujących swoją konstrukcją prawidłowe działania w różnych warunkach podpowierzchniowych.

Systemy antyoblodzeniowe to skuteczna ochrona przed:

• oblodzeniem rynien prowadzącym do powstawania ciężkich i niebezpiecznych sopli lodu i czap śnieżnych,

• zaśnieżeniem lub oblodzeniem ciągów komunikacyjnych, parkingów, podjazdów samochodowych itp.,

• niebezpiecznym oblodzeniem schodów i ramp rozładunkowych,

• zamarzaniem wody w instalacjach wodociągowych.


dom schemat

Ochrona podjazdów i innych ciągów komunikacyjnych (nieasfaltowych) przed oblodzeniem

Podjazdy, wyjazdy - najogólniej rzecz ujmując - wszystkie odcinki drogi lub chodnika charakteryzujące się nachyleniem terenu powinny być zabezpieczone przed oblodzeniem. Biorąc pod uwagę strefę klimatyczną oraz materiał, z którego może być wykonana nawierzchnia, moc niezbędna do utrzymania stanu bezoblodzeniowego, waha się w granicach 250÷320 W/m². Optymalna dla utrzymania stanu bezoblodzeniowego moc proponowana przez MATEC to 300 W/m², przyjęta wartość niweluje problem doboru mocy maty. Aby zapewnić równomierny rozkład ciepła na ogrzewanej powierzchni niezwykle ważne jest prawidłowe ułożenie przewodów grzejnych pod nawierzchnią. MATEC oferuje matę grzejną, czyli spięty ze sobą przewód grzejny z zachowaniem odpowiednich odległości między przebiegami. Taka konstrukcja elementu grzejnego gwarantuje sprawny montaż bez ryzyka błędnego rozłożenia przewodu grzejnego.

Podjazdy i chodniki charakteryzują się zazwyczaj konstrukcją warstwową tj. najpierw występuje warstwa nośna, czyli utwardzony podkład, następnie warstwa piasku lub suchego betonu, ostatnia wierzchnia warstwa to beton lub kostka brukowa. W przypadku takiej struktury ciągu komunikacyjnego przewody grzejne (matę grzejną) ułożyć należy w górnej części warstwy środkowej czyli piasku bądź suchym betonie. Dodatkowo, aby zminimalizować ryzyko strat cieplnych pomiędzy warstwą nośną, a piaskiem warto zastosować izolację termiczną. W przypadku ciągów komunikacyjnych dla pieszych może to być styrodur charakteryzujący się odpowiednią wytrzymałością mechaniczną, niską nasiąkliwością wody i - co najważniejsze - bardzo małym współczynnikiem przewodzenia ciepła. W ostatniej wierzchniej warstwie zamontować należy czujnik temperatury lub lodu i śniegu, który będzie informował urządzenie sterujące o stanie na powierzchni chodnika.

kostka brukowa

Maty grzejne można montować również w betonie, wówczas przewody grzejne należy ułożyć bezpośrednio na utwardzonym podkładzie, a następnie zalać warstwą betonu. Czujnik temperatury umieszcza się na stałe w wydrążonej na powierzchni betonu bruździe lub bruździe z otworem. Przewody zasilające z przewodem czujnika temperatury (sondy) należy poprowadzić w peszlach bezpośrednio do punktu zasilającego z regulatorem temperatury. W miejscach o dużej liczbie zakrętów lub przeszkód zamiast mat grzejnych można zastosować schodowe przewody grzejne MATEC. Główna płaszczyzna czujnika temperatury i wilgotności lub lodu i śniegu musi stanowić płaszczyznę podjazdu.

podjazd betonowy

podjazd